Offroad maraton 2000 - 2003

V roce 2000 se zrodila myšlenka dokázat, že Subaru je schopný konkurovat i čistokrevným offroadovým čtyřkolkám. Vybrali jsme proto podnik, který je uznávaný jako nejtěžší vytrvalostní závod v Evropě a jednalo se o Redbull 24hours Dobřany. Vzhledem k omezeným financím padla volba na Subaru Leone 1.8 cupé. Úpravy spočívaly v podstatě pouze v účelově ořezané karosérii, bezpečnostním rámu, sportovních sedačkách, čtyřbodových pásech a pár drobností, které vyžadují průjezdy hlubších brodů. Z počátku bylo cílem tento závod dojet, což se nakonec podařilo na slušném pátém místě v kategorii do 2000 ccm. Tím ovšem všechno teprve začalo, jelikož "dvacetičtyřhodinovka" se jezdí v rámci Offroad maratonu, který čítá zhruba deset závodů ročně, a nás toto ježdění přes díry začalo bavit, rozhodli jsme se, že sezónu 2001 pojedeme celou. Jak už to tak u všech motoristických soutěží bývá i zde se postupně zrychluje a objevují se dražší a účelnější komponenty, proto i my jsme museli do Leone implantovat silnější motor 2.0 z Forestra i s převodovkou a nechat vyrobit účinější tlumiče od HPsporting. Odměnou za to bylo spousty zábavy na tratích a i pár sportovních úspěchů v letech 2000 - 2003. Z úspěchů bych jmenoval 2.místo "dvacetičtyřhodinovky" v Pohořelicích (2002), 1.místo v "šestihodinovce" v Bruntálu (2001), nebo 3.místo za celou sezónu 2001 do 2000ccm. To, že Subaru jsou kvalitní vozy s propracovaným pohonem všech kol jsme věděli, ale co vše se s takovým autem nechá dělat, aniž by výrazněji utrpělo jsme neočekávali, obzvláště když vezmete v potaz, že se pořád jedná o osobní automobil konstruovaný na silnice a ne do těžkého terénu.         fotoalbum
19.11.2007 A.Vaněk
foto- Subaru Leone